Powiedz jak możemy Ci pomóc

INTEON Ltd

London

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Działaj synergicznie! Inbound Marketing & Marketing Automation

Autor: INTEON Ltd, publikacja: 2016-06-01

W ciągu ostatnich kilku lat działania marketingowe, jakie muszą podejmować firmy znacząco się zmieniły - wraz z postępem technologicznym zmieniły się nawyki i preferencje zakupowe klientów. Jeszcze do niedawna ich opinie o produkcie były kreowane przede wszystkim na podstawie reklam telewizyjnych lub radiowych - a te zdominowane były przez duże firmy o ogromnych budżetach na kampanie reklamowe. Wraz z upowszechnieniem się Internetu oraz wzrostem popularności mediów społecznościowych, reklama outboundowa przestaje już być dominującym czynnikiem, który skłania klienta do zakupu - wręcz przeciwnie - często powoduje zniechęcenie. Powodem tej zmiany jest fakt, że za pośrednictwem Internetu potencjalni klienci mogą nie tylko sami znaleźć firmę lub produkt, ale także poznać opinie na jej temat od innych użytkowników.

Odpowiedzią na te zmiany jest zastosowanie koncepcji Inbound Marketingu, która zakłada, że aby efektywniej prowadzić sprzedaż i budować świadomość marki, należy umożliwić potencjalnym klientom samodzielne odnalezienie firmy w sieci. Aby do tego doprowadzić, należy prowadzić takie działania marketingowe jak...

Content Marketing

Publikowanie ciekawej i oryginalnej treści, która może zainteresować potencjalnych klientów. Ważne jest, aby była ona przedstawiona w możliwie prosty i przystępny sposób. Przykładami takich form są: artykuły, filmy wideo, podcasty, webinaria, infografiki, raporty i e-booki. Dzięki nim przyciągamy klientów na naszą stronę internetową, a gdy publikowana treść jest godna uznania, odbiorcy uznają ją za wartą opublikowania i podzielenia się z innymi użytkownikami, dzięki czemu zyskujemy popularność, a nasza strona jest lepiej pozycjonowana.

Social Media Marketing

Obecność w mediach społecznościowych przede wszystkim pozwala zbudować lub zmienić wizerunek firmy i jej produktów, jak również prowadzić stałą interakcję z klientami oraz promotorami marki. Działania te są relatywnie niedrogie, dzięki czemu nawet niewielkie przedsiębiorstwa mogą zaistnieć na rynku i budować zaangażowanie i lojalność klientów. Jest to również świetna metoda na rozpowszechnianie treści tworzonej w ramach Content Marketingu.

SEO (pozycjonowanie)

Aby nasza strona została zauważona, bardzo istotne jest, by znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Doprowadzić do tego można m.in. poprzez odpowiednią optymalizację strony pod kątem słów kluczowych oraz konsekwentne pozyskiwanie jak największej liczby linków do niej prowadzących.

Kampanie Pay Per Click

PPC to model płatnej reklamy w wyszukiwarkach, która jest uzupełnieniem działań SEO. Podczas gdy działania związane z pozycjonowaniem skupiają się na doprowadzeniu do jak najwyższej pozycji strony w wyszukiwaniu organicznym i nie wymagają żadnych bezpośrednich opłat, ale efekty widoczne są dopiero po kilku miesiącach, PPC pozwala na natychmiastowe znalezienie się na pierwszej stronie, jednak niesie to ze sobą koszty.

***

Działania związane z Inbound Marketingiem nigdy nie przynoszą rezultatów od razu, jednak jeżeli jesteśmy konsekwentni, po kilku tygodniach można już zauważyć pierwsze efekty pracy, a niosą one ze sobą wiele korzyści:

Tworzenie świadomości marki

Większość ludzi przed dokonaniem zakupu dokonuje researchu w Internecie. Przy konsekwentnym prowadzeniu wyżej wymienionych działań, potencjalny klient może nas łatwo odnaleźć oraz poznać opinie innych użytkowników dotyczące produktu lub usługi.

Budowanie relacji

Po odnalezieniu firmy w sieci, konsument zwykle szuka dalej i zapoznaje się z różnymi markami. Dzięki Content Marketingowi użytkownik często trafia na naszą stronę, ponieważ znajdują się tam informacje, które go interesują, a my zyskujemy przy tym możliwość edukowania go, dzięki czemu dojrzewa do podjęcia decyzji zakupowej, cały czas mając kontakt z naszą marką.

Generowanie leadów

Umiejętnie prowadzone działania Inbound Marketingowe sprawiają, że na naszą stronę trafiają osoby wstępnie zainteresowane produktem lub usługą. Mamy możliwość tworzenia treści, która dostępna jest dopiero po podaniu odpowiednich danych kontaktowych, dzięki czemu zyskujemy nowe leady. Są one dużo lepszej jakości niż te „przypadkowe”, ponieważ wiemy, że są to osoby wstępnie zainteresowane produktem lub usługą.

Przewaga konkurencyjna

Ogromną zaletą Inbound Marketingu i jednym z powodów, dla których staje się coraz popularniejszy jest to, że jest metodą bardzo efektywną i relatywnie niedrogą. Pozwala zarówno na promowanie marki w Internecie, jak i na pozyskiwanie nowych klientów. Dzięki temu małe i średnie przedsiębiorstwa mogą skutecznie konkurować z wielkimi korporacjami ponoszącymi wielkie wydatki na outboundowe kampanie reklamowe.

***

Przenosząc swoje działania marketingowe na pole Internetu, warto pamiętać, że Inbound Marketing nie stanowi rozwiązania wszystkich problemów. Owszem - pozwala wypromować markę i zbudować bazę potencjalnych klientów, jednak jego rola na tym się kończy. Aby w pełni wykorzystać potencjał marketingu w Internecie, należy również zadbać o to, aby potencjalni klienci zostali umiejętnie przeprowadzeni przez lejek sprzedażowy. Dlatego też ważne jest, aby Inbound Marketingu nie postrzegać jako całkowitej strategii marketingowej, a jako jedną z części składowych. Druga, równie istotna część, to Marketing Automation - koncepcja marketingowa wspierana przez systemy informatyczne, która powstała w celu automatyzacji działań marketingowych i sprzedażowych. Po zyskaniu popularności w Internecie i zebraniu bazy leadów umożliwia dalsze kroki...

Lead Generation

Systemy Marketing Automation identyfikują firmy i osoby wchodzące na stronę internetową, określają frazy oraz źródła wejść, a następnie prowadzą analizę behawioralną odwiedzających stronę. Dzięki temu na podstawie indywidualnych zainteresowań każdego gościa możemy kierować go na odpowiednie miejsce na stronie.

Lead Scoring

Po pobraniu przez leada interesujących informacji, uzyskujemy jego dane kontaktowe i teoretycznie możemy podjąć działania sprzedażowe, jednak często może okazać się, że dana osoba odwiedziła stronę jednorazowo, a informacje których zasięgnęła były jej potrzebne tylko chwilowo. Dzięki automatycznemu scoringowi leadów jesteśmy w stanie określić, jak bardzo dana osoba jest zainteresowana treścią na naszej stronie, a w związku z tym, czy jest gotowa do zakupu.

Lead Nurturing

Istotnym elementem systemów do automatyzacji marketingu jest możliwość realizacji programu Lead Nurturing, którego zadaniem jest przygotowanie potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Polega on na tworzeniu różnego rodzaju akcji informacyjno-edukacyjnych, przede wszystkim wysyłaniu w określonych odstępach czasu zestawów informacji dla poszczególnych grup klientów (na przykład z podziałem na klientów indywidualnych, korporacyjnych oraz małe i średnie przedsiębiorstwa). Dzięki temu nie tylko podtrzymujemy relacje z klientem, ale również jesteśmy w stanie bezinwazyjnie przekazać mu ideę naszych produktów lub usług oraz dostarczyć kluczowe informacje na ich temat.

Zarządzanie kontaktem z klientem

Podsystem CRM, w który wyposażona jest większość systemów klasy Marketing Automation pozwala na bardziej efektywne zarządzanie kontaktem z klientem oraz umożliwia wgląd do całej dotychczasowej historii jego zakupów (dane transakcyjne).

E-mail marketing

Analiza behawioralna i transakcyjna pozwala segmentować dane kontakty wedle określonych wcześniej preferencji, na podstawie których tworzone są precyzyjne kampanie e-mail marketingowe. Wiadomości automatycznie są wysyłane do danej, sprecyzowanej wcześniej grupy osób. Dzięki temu oraz personalizacji przekazu oferta jest zawsze zgodna z zainteresowaniami i możliwościami danego klienta.

***

Inbound Marketing i Marketing Automation zastosowane jednocześnie dają efekt synergii. Szeroko pojęta aktywność w sieci pozwala nam zbierać wysokiej jakości leady sprzedażowe. Następnie możemy edukować potencjalnego klienta, poznawać jego potrzeby, aby finalnie przedstawić unikalną, spersonalizowaną ofertę. W efekcie z sukcesem przeprowadzamy znacznie większą liczbę leadów przez lejek sprzedażowy, co skutkuje wzrostem sprzedaży i zysku w firmie.

Połączenie strategii Inbound Marketing i Marketing Automation stanowi kompletną strategię działań w Internecie i pozwala działowi marketingu na zmaksymalizowanie swoich działań związanych z pozyskiwaniem leadów przy jednoczesnej minimalizacji kosztów.


Opracowano:
Tomasz Kowalczyk
INTEON Ltd

Agencja interaktywna - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 24 967 Specjalistów Marketingu Internetowego najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: